Målet nådd – nye ambisjoner

Allerede etter litt over tre uker er vi i mål med innsamlingsaksjonen. Vi har nå 211 000 på konto, og dermed er årets forskningsprosjekter fullfinansiert!

Doktorgradsstipendiat Katarina Lien kan nå fortsette sine analyser av data fra forsøkene med ergospirometri. Kanskje får vi bedre forståelse av hvorfor ME-pasienter blir sykere av for mye belastning. Og overlege Gro Østli Eilertsen som arbeider som førsteamanuensis ved Norges arktiske Universitet i Tromsø kan nå gå i gang med analyser av cytokiner for å finne ut mer om en eventuell kobling mellom ME og immunsystemet.

Tusen takk til alle dere som har bidratt, og tusen takk til MillionsMissingNorway for en fantastisk innsats!

Vi nådde 200 000 mye fortere enn vi hadde våget å håpe. Vi setter oss derfor et nytt, ambisiøst innsamlingsmål og fortsetter aksjonen. Det er veldig mye spennende som skjer på forskningsfronten nå, også i Norge. Flaskehalsen for å avdekke sykdomsmekanismen og finne behandlingsalternativer for ME er penger til forskning. Vi utfordrer derfor dere alle sammen til å bidra til at vi samler inn 1 million før nyttår, slik at vi kan finansiere ny, lovende forskning til neste år.

Logo for Me-Forskning
Banner innsamling

Gi en pengegave

Send en SMS til 2380 med kodeord:

«MEFORSK» for 100 kroner månedlig

«ME» for 100 kroner som en engangsgave

Eller VIPPS et valgfritt beløp til 13911

Husk at du kan få skattefradrag for årlige gaver over 500 kroner!

Kontonummer og andre SMS-beløp

Skattefradrag

Aksjonen #Millionsmissingnorway samarbeider med ME-Forskning om denne innsamlingen, og kjører en kampanje som heter #MedHjerteForME.