Kunnskapskampanjen 2019 – PEM – #omME2019

ME-foreningens kunnskapkampanje i 2019 handler om PEM, det mest karakteristiske symptomet ved ME.

På denne siden vil du finne lenker til alt publisert innhold i kampanjen.

Vil du markere kampanjen ved å endre forsidebildet ditt på Facebook? Bildet under kan lastes ned og brukes fritt.

banner kunnskapskampanje 2019 PEM

Innlegg på nettsiden

I forbindelse med kampanjen er det lansert nye sider om PEM. På sidene finner du informasjon om hva PEM er og om hvordan ME-syke best kan mestre PEM.

Innlegg fra kampanjen finner du her.

Generalsekretæren har skrevet et blogginnlegg om kampanjen.

Gjestebloggen har flere innlegg der ME-syke bekriver sin opplevelse av PEM.

Du ser meg ikke når jeg kommer hjem

Alt som før men uten meg tilstede

Slik er PEM

Brosjyrer og skriv

Alle dokumentene kan lastes ned gratis som PDF-filer. Brosjyren kan bestilles fra ME-foreningens kontor.

ME-foreningen har utarbeidet en ny brosjyre om PEM. Det er også laget et litt lengere skriv for dem som trenger å gi mer informasjon til skole, helsevesen eller Nav.

ME-senteret på Stanford universitet har laget en «verktøykasse» som kan hjelpe ME-syke med å unngå PEM. ME-foreningen har oversatt den og tilrettelagt for norske forhold. Verktøykassen hjelper deg til å identifisere hva som gir deg PEM og i hvilke situasjoner du får PEM, og foreslår strategier for å unngå PEM.

Fagdag 2019 plakat

Videoer