Gjensidige-stiftelsen gir bort 100 AV1 roboter

Gjensidige-stiftelsen gir bort 100 AV1 roboter til til langtidssyke barn og unge over 3 år.

I disse dager fyller Gjensidigestiftelsen 10 år, og i den forbindelse har de valgt å gi en jubileumsgave til langtidssyke barn og unge i Norge. Gjennom kommunikasjonsroboten AV1 vil nå 100 nye roboter bidra til at flere kan holde kontakten med medelever i skolen og venner ved langtidsfravær. Vi håper alle dere som er i en slik situasjon vil søke om en robot. Informasjon om søknadsprosessen, prosjektet og kriterier for tildeling finnes på www.gjensidigestiftelsen.no/av1

Det er allerede flere flere unge ME-pasienter som bruker AV1. No Isolation, som produserer AV1 har laget en vidoe om Emil som har ME og om hvordan AV1 har påvirket hans hverdag.

robot som brukes for å holde kontakt med venner

Klikk her for å lese informasjonsskriv om søkeprosessen.

Vi har blitt opplyst om at tildeling av roboter skjer fortløpende.

Gjensidigestiftelsen jobber for å skape et tryggere, sunnere og mer aktivt samfunn gjennom å bidra med kompetanse og økonomisk støtte til frivillige organisasjoner. Som største eier i Gjensidige med 62 prosent av aksjene, er de med på å videreføre 200 års forsikringshistorie i Norge.

Fra og med etableringen i oktober 2007 og frem til 2017 har Gjensidigestiftelsen tildelt over 2 milliarder kroner til rundt 6000 ulike prosjekter for å fremme trygghet og helse. Det er i forbindelse med Gjensidigestiftelsens 10årsjubileum at det nå gis støtte til 100 nye AV1-roboter laget av det norske gründerselskapet No Isolation.

Les mer på www.gjensidigestiftelsen.no