Debatt på Arendalsuka: Omsorg og pleie for ME-pasienter

Det blir debatt om hva som er god pleie for ME-syke, og hva som skal til for å komme dit, på årets Arendalsuke. For alle som ikke er til stede, er det mulig å se hele arrangementet på denne siden.

ME-foreningen arrangerer debatten «Omsorg og pleie for ME-pasienter» på Arendalsuka fredag 14:30 -15:30. Arrangementet vil foregå i Samfunnsteltet, og streames live. Det vil også bli gjort tilgjengelig en video i etterkant som legges på vår YouTube-kanal.

Det blir innledninger av Mette Schøyen – vår rådgiver for barn og unge, og de sykeste, og Ola Didrik Saugstad, professor emeritus i medisin. Begge har inngående erfaring med svært syke ME-pasienter, og deres møte med dagens pleie og omsorgstjenester. I tillegg til arbeid med utvikling av nye og bedre pleietilbud, som for eksempel nybrottsarbeidet på ME-avdelingen på Røysumtunet.

Til debatt møter de senere lokale politikere fra Høyre og Arbeiderpartiet i Agder og pasient- og brukerombudet.

Debatten ledes av styremedlem i ME-foreningen Rune Hoddevik.

Mer informasjon finner du her:

Ikke medlem i ME-foreningen? Meld deg inn for å støtte arbeidet vårt for ME-syke i Norge. Medlemsfordelene kan du lese om her.

ME logo standard