Artikkel til nyhetsbrevet om Nav og kognitiv terapi / gradert trening

I et kommende nummer av ME-foreningens Nyhetsbrev ønsker vi å lage en sak om at ME-pasienter i mange tilfeller blir pålagt av Nav til å gjennomgå kognitiv terapi eller gradert / tilpasset treningsterapi. Vi ønsker i den forbindelsen til å høre om ME-sykes erfaringer med disse terapiformene.

Vi vil gjerne vit hva terapien besto i, siden det kan variere mye, og om terapien førte til bedring eller forverring. Spesielt kognitiv terapi kan variere mye når det gjelder tilnærming.

Historiene som kommer inn vil bli brukt som bakgrunnstoff for artikkelen.

Ved å svare via skjemaet under gir du oss tillatelse til å bruke korte, anonymiserte, sitater. Vi vil lese alt som kommer inn, men vil ikke kunne gjengi alt.

Ved å bruke skjemaet under kan du sende inn din historie anonymt.

På forhånd takk for hjelpen!

Erfaringer med gradert trening / tilpasset treningsbehandling

Bilde av forsiden til "ME-pasienters møte med NAV"

ME-foreningen har tidligere gjennomført en brukerundersøkelse om Nav. Rapporten er tilgjengelig på ME-foreningens nettside, og kan lastes ned gratis.