MELD DEG INN I ME-FORENINGEN ELLER VERV ET MEDLEM, OG VÆR MED I TREKNINGEN AV FLOTTE PREMIER

Medlemsskapskampanje, alle som melder seg inn i perioden fram til nyttår får halv pris på medlemskap for 2016!

Alle som verver et nytt medlem eller som melder seg inn i foreningen før nyttår, er med i trekningen.

• 1. premie: Bose QuietComfort 25 hodetelefoner
  • 2. premie: Bok av Kristina Vedel Nielsen
  • 3. premie: Bok av Ingebjørg Midsem Dahl Hodetelefonene er støykansellerende.

Hodetelefonene
er støykansellerende. Mange ME-pasienter har stor nytte støydempende høretelefoner for å redusere støy fra omgivelsene, og i tillegg har de god lyd hvis man vil høre på lydbok eller musikk.

Når livet sporer av – må man finne nye veier å gå.
Kristina er selv ME-pasient. Boken blir utgitt i løpet av november, og handler om å leve så godt man kan med ME. Fra diagnostisering til møte med helsevesen og Nav.

Aktivitetsavpassing – for en bedre hverdag med ME
Dette er en bok om hvordan man kan få en litt enklere hverdag ved å regulere aktivitetsnivået til et nivå kroppen tåler.

For å være med i trekningen, må man ha betalt medlemskontingent i ME-foreningen for 2016 før nyttår.

Er du blitt vervet, må du skrive navnet på den som har vervet deg i feltet «melding til selger» nederst på skjemaet for innmelding. Se bilde.

Hvorfor bli medlem?

• Medlemmer får informasjon om aktiviteter i fylkeslagene, og redusert pris på arrangementer.
  • Foreningensmedlemsblad hjem i posten to ganger i året.
  • Tilgang på medlemsfordeler som gratis juridisk rådgivning og gode rabatter.
  • Rikholdig informasjonspakke til alle nye medlemmer.
  • Du støtter ME-foreningens arbeide for bedre vilkår for alle ME-syke.

Som medlem støtter du foreningens arbeid, og bidrar økonomisk til foreningens drift. Jo flere vi er, jo sterkere står vi, og jo mer kan vi utrette. Medlemskontingenten er foreningens viktigste inntektskilde, sammen med offentlig støtte, som i stor grad er basert på medlemstall. ME-foreningen driver interessepolitisk arbeid for å bedre pasientenes vilkår. Vi arbeider både direkte mot politikerne, og via Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO). ME-foreningen driver også utstrakt informasjonsarbeid rettet mot Nav og Helsesektoren. Foreningen har levert en rekke høringsinnspill i forbindelse med saker som berører ME-syke. Gjennom nettsidene våre sprer vi god og oppdatert informasjon om ME. Foreningen driver også utstrakt likepersonsarbeid, og det er fylkeslag i de fleste fylkene. Fylkeslagene arrangerer sammenkomster og likepersonsgrupper, i tillegg til foredrag og informasjonsmøter. Foreningen har også en likepersonstelefon, og snakker daglig med mange pasienter.

Kristina Vedel Nielsen
forside aktivitetsavpassing Midsem Dahl