MELD DEG INN I ME-FORENINGEN ELLER VERV ET MEDLEM, OG VÆR MED I TREKNINGEN AV FLOTTE PREMIER

Støtter du ME-foreningens arbeid, men er ikke medlem ennå? Har du lenge tenkt å melde deg inn, men ikke kommet så langt ennå? Har du en venn eller et familiemedlem som du har lyst til å verve?

Nå er tiden der til å gjøre alvor av det.

Alle som melder seg inn i perioden fra 1.9.2017 fram til nyttår får halv pris på medlemskap for 2018!

Alle som verver et nytt medlem eller som melder seg inn i foreningen før nyttår, er med i trekningen av vervepremiene.

• 1. premie: Bose Quiet Comfort 35 høretelefoner
  • 2. premie: To sengesett fra Høie
  • 3. premie: Boken «Når livet sporer av» av Kristina Vedel Nielsen

For å være med i trekningen, må man ha betalt medlemskontingent i ME-foreningen for 2018 før nyttår.

Er du blitt vervet, må du skrive navnet på den som har vervet deg i feltet «melding til selger» nederst på skjemaet for innmelding. Se bilde.

Hvorfor bli medlem?

• Medlemmer får informasjon om aktiviteter i fylkeslagene, og redusert pris på arrangementer.
  • Foreningens medlemsblad hjem i posten to ganger i året.
  • Tilgang på medlemsfordeler som gratis juridisk rådgivning, rabatt på apotekvarer og gode rabatter.
  • Rikholdig informasjonspakke til alle nye medlemmer.
  • Du støtter ME-foreningens arbeide for bedre vilkår for alle ME-syke.

Som medlem støtter du foreningens arbeid, og bidrar økonomisk til foreningens drift. Jo flere vi er, jo sterkere står vi, og jo mer kan vi utrette.

Medlemskontingenten er foreningens viktigste inntektskilde, sammen med offentlig støtte, som i stor grad er basert på medlemstall.

ME-foreningen driver interessepolitisk arbeid for å bedre pasientenes vilkår. Vi arbeider både direkte mot politikerne, og via Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO). ME-foreningen driver også utstrakt informasjonsarbeid rettet mot Nav og Helsesektoren. Foreningen har levert en rekke høringsinnspill i forbindelse med saker som berører ME-syke, og utarbeidet brukerundersøkelser og rapporter om ME-syke vilkår. Gjennom nettsidene våre sprer vi god og oppdatert informasjon om ME.

Foreningen driver også utstrakt likepersonsarbeid, og det er fylkeslag i de fleste fylkene. Fylkeslagene arrangerer sammenkomster og likepersonsgrupper, i tillegg til foredrag og informasjonsmøter. Foreningen har også en støttetelefon, og snakker daglig med mange pasienter.

Bilde av forsiden til "Når livet sporer av - Å leve med ME" av Kristina Vedel Nielsen