Profilbilder og forsidebilder til 12. mai

12. mai er den internasjonale ME-dagen. Dagen er Florence Nightingales fødselsdag. Hun led store deler av livet av en sykdom som minnet svært mye om ME.

ME-pasienter over hele verden markerer dagen med arrangementer der de sprer kunnskap om ME og skaper oppmerksomhet om de mange og store utfordringene pasientene og deres pårørende møter. Sjekk ME-foreningens kalender, og se om det er et arrangement nær deg.

Mange ønsker å markere dagen ved å bruke et spesielt profilbilde eller forsidebilde på Facebook. Under finner du noen bilder som kan brukes. Det går også an å legge et Twibbon på profilbildet, da legges et lite ikon på ditt eget profilbilde. Millionsmissing-aksjonen har også eget Twibbon. Den irske ME-pasienten Tom Kindlon har samlet mange forsidebilder for Facebook på Pinterest.

ME-foreningen har sin egen innsamlingsaksjon, ME-Forskning. Aksjonen samler inn penger til norske forskningsprosjekter på ME. I år støtter vi to prosjekter, og innsamlingen skjer i samarbeid med Millionsmissing. Det nederste forsidebildet under er for denne innsamlingsaksjonen.

Hvis du ønsker å dele informasjon om ME med andre, kan du laste ned ME-foreningens brosjyre eller flyer, og enten printe ut eller sende filen til andre.

Forsidebilder / bannere

Den internasjonale ME-dagen 12. mai banner