ME-foreningen inngår samarbeid med Komplett Apotek

ME-foreningen inngår et spennende samarbeid med nettapoteket Komplett Apotek. Avtalen innebærer at du som medlem kan handle et bredt utvalg apotekvarer til 10% rabatt. Du får i tillegg fri frakt til Post i Butikk eller halv pris på dørleveranser. I tillegg tilbyr apoteket faste leveranser for de som ønsker det.

Mange opplever apotekbesøket som en ekstra utfordring i hverdagen og har etterlyst bedre tilrettelegging. Gjennom avtalen med Komplettapotek.no kan man bestille medisiner levert hjem på dør eller til Post i Butikk.  Medisinene vil pakkes i spesialemballasje som sikrer riktig temperatur, og vil leveres av bud hjemme eller på arbeidsplassen din. Dette gjør at også medisiner som krever oppbevaring i kjøleskap kan leveres. Dersom du ønsker å hente pakken i Post-i-Butikk er også dette mulig.

Apoteket tilbyr faste leveranser. I en slik løsning tar Komplettapotek.no på seg ansvaret for å varsle deg når det er på tide å få tilsendt ny forsyning av medisiner. Apoteket vil også kunne automatisk klargjøre og sende ut ny forsyning dersom du ønsker.

Hvordan får jeg tilgang til medlemsfordelen?

Når du oppretter deg som kunde hos Komplettapotek.no benytter du avtalekoden «NMEF2017». Du kan lese mer om avtalen på www.komplettapotek.no/me . Her kan du også melde deg på Faste leveranser.

Koster medisinene det samme?

Reseptpliktige medisiner har samme, eller litt lavere pris enn på andre apotek. Reseptfrie medisiner kan være inntil 50% rimeligere enn i fysiske apotek. Apoteket beregner egenandeler på samme måte som andre apotek, slår opp i frikort-databasen, og melder inn egenandeler til Helfo.

Er nettapotek sikkert?

Du må identifisere deg med BankID når du skal bestille medisiner, og ved levering av sendingen må du vise legitimasjon. Alle sendingene kan spores, og alle pakker er diskret innpakket uten firmalogo. På komplettapotek.no kan du derfor være trygg på at sikkerhet og diskresjon blir ivaretatt.

Kan nettapoteket håndtere alle slags resepter?

Nettapoteket har automatisk tilgang til alle e-resepter som legene dine har skrevet ut. Papirresepter kan sendes til apoteket pr post, og vil deretter ligge tilgjengelig på din egen brukerkonto. Apoteket håndterer også resepter med spesielt vedtak. Sykepleieartikler og næringsmidler kan også sendes.

For å kunne benytte medlemsfordelen må du registrere deg som kunde.

Klikk på bildet over for å komme til ME-foreningens landingsside hos Komplettapotek.no. Der finner du beskrivelse av hvordan du går fram.

ME-foreningen kan tilby en rekke andre medlemsfordeler også, les mer om det her.

Hvis du ikke er medlem i ME-foreningen ennå, kan du lese mer om medlemskap her, eller melde deg inn via foreningens nettbutikk.