Laster Arrangementer

« All Events

• Dette arrangement har allerede funnet sted.

Karantena del 3 #millionsmissing

12. mai 2023 kl.16:30 - 21:00

DATO: 12 mai 2023
STED: Studio Bergen, Nøstegaten 119, 5011 Bergen

TID: 1630,1730 og 1830. (Maks 50 tilskuere, bestill din plass PÅ ØNSKET TIDSPUNKT via e post: kristinenilsenoma@gmail.com) Varer 40-50 minutter.
PRIS: Vis kvittering på VALGFRI innbetalt sum til ME fondet: VIPPS 13911
Det aktivistiske dansekunstverket er en pengeinnsamling til ME fondet, og er en del av den globale kampanjen #millionsmissing som jobber for helselikestilling, forskning og utdannelse slik at alle ME syke en dag kan få tilgangen til empatisk, omsorgsfull og effektiv støtte.
Etter dansekunsten vil professor og nevrolog Kristian Sommerfelt holde et foredrag om «Symptomtrykket ved ME».
Partiene rødt ved Henrik Madsen, SV, Arbeiderpartiet ved Espen Edvardsen, Krf ved Emma Løvaas Akyeampong V ved Torstein Tvinnereim SP ved Sigrid Brattabø Handegard og Høyre ved Christine Meyer med flere, legge frem en kort appell om hvordan de vil jobbe politisk for ME syke. Program utarbeides i tett samarbeid med ME foreningen Vestland i markeringen av ME dagen i Bergen/Vestland.
Publikum blir invitert til å legge seg ned på gulvet sammen med danserne for å oppleve livet fra et liggende perspektiv. Om noen publikummere har funksjonsnedsettelser vil de kunne sitte på stoler langs en vegg.
Koreograf og ME pasient Kristine Nilsen Oma ønsker å at publikum skal få en kroppslig opplevelse av hvordan det er å oppleve majoriteten av livet fra et liggende perspektiv. Hva gjør dette med kroppen og psyken? Karantena del 3 er en sanselig opplevelse. Karantena del 3 er multidisiplinær og kombinerer samtidsdans, visuell kunst, sang og engelsk teatral tekst. Publikum bes være oppmerksom på sterkt emosjonelt innhold.
Andre samarbeidspartnere:
Co-koreograf/dramaturgisk konsulent: Dr Tony Yap (AU/MY)
Komponist og levende vokalist: Siew.Wai Kok (MY)
Film og teknisk assistanse: Rett Vest Film AS v/Johannes Vang og Jonatan Ottesen (NO)
Kreativ kurator og co produsent: Per Rutledal (NO)
Kreativ produsent: Syv mil produsenter ved Charlotte Faaberg Johansen
Dansere: Karen Eide Bøen, Kristina Høydal, Sunniva Øverland, Gard Lervang, Ida Weidermann, Ingrid Sørensen, Eli Aurlund, Grethe Mikaelsen, Lilian Bjertnes, Natalia Drozd, Lisa Nøttseter, Hanne Van Driessche, Brita Grov, Emilie Dahlen, Morten Brun, Ann-Terese Aasen, Liv Basberg, Gaspar Schmidt, Katja Nyquist, Synne Erichsen, Brecht Bovijn, Carol Skaara med flere.
Co produsenter og samarbeidspartnere: Carte Blanche-Norges nasjonale samtidsdanskompani, Bergen Dansesenter-regionalt kompetansesenter for dans i Vestland og Norges ME forening-Vestland
Arbeidet støttes av Bergen kommune, Vestland Fylkeskommune, Folkeakademiet Bergen Sentrum, Berges stiftelsen og Norges ME forening-Vestland

Dato:
12. mai 2023