Gjestebloggen: Ida-Therese Hanssen/Snapkollektivet bli_med

Siden 2017 har ME-pasienter og pårørende i ME-kollektivet jobbet frivillig for å skape et forum med god informasjon og et sted med plass til både latter og tårer. Vi holder til på Snapchat som hovedplattform, men vi bruker også facebook, instagram og egen nettside. (www.blimedsnap.no)

ME-pasienter og pårørende beskriver hverdagene sine med egne ord, og deler erfaringer om alt mellom himmel og jord. Fra veien til en diagnose, til hobbyer som kan være ME-vennlige.

Bli_MEd er et sted det er trygt å prate og stille spørsmålene man ikke kan stille andre steder. Det er også et sted for å finne tilhørighet sammen med likemennesker.

Vår visjon er å spre god og viktig kunnskap på en måte som er lett å fordøye for mottaker. Vi ønsker å skape et fellesskap for de som er rammet av ME, både direkte og indirekte, samt å knuse noen fordommer. Det gjør vi ved å vise menneskene bak diagnosen. Fordommer forsvinner når en blir kjent med både mennesket og utfordringene de står ovenfor, og våre kanaler er med og bidrar til det.

Bli_MEd har en biomedisinsk forståelse av ME etter de strengeste diagnosekriteriene. Vi ønsker å forhindre spredning av udokumenterte behandlinger, og holder oss til god forskningsbasert kunnskap i det vi formidler. Vi respekterer at opplevelsen av ME varierer fra person til person, og at det som hjelper noen ikke nødvendigvis er en fasit for andre.

Vi anerkjenner viktigheten av arbeidet ME-foreningen gjør i Norge, på lokalt og nasjonalt plan.

Bli_MEd du og

For mange av oss er Bli_MEd babyen vår og vi gjør alt for at den skal vokse og utvikle. For å nå ut til flere, derfor søker vi flere MEdarbeidere. Vi tar gjerne mot hjelp fra alle som ønsker å bidra, syke som friske og her bidrar vi ut fra kapasitet.

Vi trenger både gjestsnappere, faste snappere og hjelp til å administrere kanalen bak kamera.

Administrative oppgaver kan være grafisk design, HR-team, gjesteansvarlig, ha kontroll på mail og meldinger som kommer på facebook og instagram, organisere temauker, skrive bursdagshilsen og ellers alt forefallende arbeid.

Høres dette interessant ut, eller ønsker du mer informasjon om de forskjellige oppgavene, så gjerne kontakt oss på blimed.snap@gmail.com.

Du finner oss også på vår snapchatkonto bli_med.

-Hele storfamilien i Bli_MEd💙

Logo bli MEd

Om gjestebloggen:

Meninger  som kommer fram i innlegg på ME-foreningens Gjesteblogg er forfatterens egne, og reflekterer ikke nødvendigvis ME-foreningens syn.

Har du et innlegg du mener kunne passe på Gjestebloggen? Send innlegg om hvordan det er å leve med ME (men ikke om behandlinger/terapier eller medisiner) til post @ ME-foreningen og merk det «gjesteblogg». Vi garanterer å lese alt, men ikke at alt blir tatt inn.